ماه نشان

:: MahneshaN ::

ماه نشان

:: MahneshaN ::

مشخصات بلاگ
ماه نشان

.

معرفی در بند قاطرچی

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۲۵ ب.ظ

در بند قاطرچی در جاده قدیم پری هفت کبلومتری غرب ماه نشان در استان زنجان واقع شده ویکی از مناطق حفاظت شده ماه نشان از لحاظ زندگی حیوانات وحشی از قبیل کل-بزوحشی-خرس-گرگ-کفتار-روباه-خرگوش-شغال-سمور-قوچ ومیش وحشی-جوجه تیغی-عقاب طلایی-دلیچه-قرقی می باشد.

یکی از مناطق خوب وجذاب برای گردشگری وسیاحت می باشد.طول این در بند15کیلومتربوده واز تلاقی رودخانه های سهند سفلی وعلیا می باشدوعرض این در بند به 500متر می رسد.     که از ارتفاعات این دو روستا اغلب ایام سال دارای آب جاری می باشدسر چشمه می گیرد.طی این مسیر شگفت انگیز با آمادگی کامل هشت ساعت زمان می برد اگر مشغول عکس انداختن وتماشایی مناطق دیدنی می بایست به وقت اضافه کنی وفاصله شهر ماهنشان از مرکز استان 110کیلومتر که 35کیلومتر اتوبان ومابقی جاده دو طرفه می باشد که این نیز 2ساعت زمان می برد.

سرتاسر این دره صخره ها ودخمه ها ی دیدنی می باشدوفسیل جانوران دریایی از جمله دو کفه ای ها-شقایق-و ستاره دریایی وغیره در قسمت شمال رودخانه در صخره های آهکی به وضوع دیده می شود.واغلب سنگها رسوبی –خارا-شیب-مارن می باشد.


انواع پوشش گیاهی ازقبیل گون-قیچ-بادامچه-داغداغان-بنه-زالزالک-چوبک-کنگر-شنگ-وانواع گل های بهاری به چشم می خورد.توصیه می شود بعلت بارش باران وجاری شدن رودخانه که ترددرا به مشکل می اندازد بعداز اواخر اردیبهشت برید. درضمن قبل ازرسیدن به شهر ماه نشان بعداز سرازیرشدن از روستای مادآباد دربین راه دودکش جن راخواهی دید وبعد رودخانه دائمی قزل اوزن که از کوههای چهل چشمه کردستان سرچشمه گرفته وانشعباتی نیز ازاستان زنجان به آن می پیونددراکه سواحل خوبی دارد ملا حظه خواهید نمود.همچبنن در شهر ماه نشان چندین مکان پرورش ماهی قزلی الا میباشد بعد نیست در برنامه غذایتان باشد مخصوصا کبابی آن با تهیه ذغا ل از شر خستگی راه را بدر میکند وشروع در بند نیز از کنار رودخانه قزل اوزن می باشد آغاز میشود.واگر در تابستان گذرتان افتاد از انواع انگورها وزردآلوهای معروف ماه نشان بهره مند می شوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی