ماه نشان

:: MahneshaN ::

ماه نشان

:: MahneshaN ::

مشخصات بلاگ
ماه نشان

.

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

ماجرای خیابان گوگل در تهران ؛ دیدنی و خواندنیها
محصول گوجه برداشت محصول گوجه‌فرنگی در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بندر‌عباس آغاز شده است. به طور متوسط از هر هکتار ۲۵ تن محصول برداشت می‌شود. بخش عمده محصول برداشت شده به تهران ارسال می‌شود. آزادی مرزبانان چهار مرزبان گروگان گرفته شد...

محصول گوجه

برداشت محصول گوجه‌فرنگی در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بندر‌عباس آغاز شده است. به طور متوسط از هر هکتار ۲۵ تن محصول برداشت می‌شود. بخش عمده محصول برداشت شده به تهران ارسال می‌شود.

بیست

آزادی مرزبانان

چهار مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروه تروریستی جیش‌العدل به ایران بازگشتند. گفته شده که مرزبان پنجم، جمشید دانایی‌فر، هنگام اسارت به قتل رسیده ولی هنوز جسد وی تحویل داده نشده است.

بیست بیست

ماجرای خیابان گوگل در تهران

پیش از اینکه لری پیج (بنیان گذار گوگل) به همراه دوستانش ایده،ی موتور جستجوی وب هوشمند به ذهنشان برسد؛ اهالی شمیرانات با گوگل سر و کار داشتند، هرروز از این خیابان می گذشتند و یا در آن سکونت داشتند، نام این خیابان در حقیقت گوگِل نیست بلکه گوگَل(googal)، یعنی جایی که گله‌داران گاو باشند، این خیابان نزدیک میدان تجریش است.

بیست

عجب شیرجه‌ای!

شیرجه در دریاچه گهر در لرستان.

بیست

ساحل زیبای؟ بندرعباس

وقتی آدم‌ها به همه‌چیز، حتی زباله هم عادت می‌کنند.

بیست

مسابقات روبو کاپ

نهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران با حضور ۳۸۸ تیم از از ۲۲ کشور جهان که شامل ۴۸ تیم خارجی و ۳۴۰ تیم ایرانی بود در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیست

شخم زدن سنتی

زندگی روستایی در خراسان شمالی

بیست

سرویس بهداشتی

در نوبت استفاده از سرویس بهداشتی مردانه

بیست

دیگه چی داری؟

در نخستین روز ثبت‌نام یارانه نقدی: پیتزا، برگر، سیب‌زمینی سرخ شده، همبرگر مخصوص، ثبت‌نام یارانه و فلافل داغ با مدیریت.

برگ تنباکو

برداشت تنباکو در بندر لنگه.

بیست

خمیازه در خانه ملت

اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ با چاق سلامتی گرم نمایندگان همراه بود. البته بعضی از نمایندگان خسته از تعطیلات برگشتند.

بیست

فک پلمب کیک زرد هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر مراسم گرامی‌داشت روز ملی فناوری هسته‌ای به همراه مراسم نمادین فک پلمب کیک زرد با حضور دانشجویان برگزار شد.

بیست

تخریب باغ سیب مهرشهر

باغ سیب مهر شهر که به ریه سبز کرج مشهور است تخریب و زمین آن شخم زده شد. این باغ ۳۰۰ هکتاری جزئی از مجموعه کاخ مروارید متعلق به اشرف ‌پهلوی بود که بعد از انقلاب مصادره و به بنیاد مستضعفان واگذار و سپس در سال ۱۳۸۶ به بهای ۷۰ میلیون تومان به یک ارگان نظامی فروخته شد. طبق اصل ۸۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی این کاخ جزو اموال ملی بوده و قابل انتقال نیست.

بیست

سه روایت از زندگی

نمایش سه روایت از زندگی نوشته یاسمینا رضا، به کارگردانی سیما تیرانداز در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت.

بیست

معصومه ابتکار در بیمارستان

تصادف اتومبیل معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در راه نشست هیئت دولت باعث مجروح شدن او از ناحیه کتف شد. خانم ابتکار در بیمارستان پارس مورد عمل جراحی قرار گرفت.

بیست

شنا ممنوع

تابلویی در کنار رود زاینده رود. این تابلو مربوط به دورانی در گذشته‌ است که رودخانه آب داشت.

بیست

اعتراض به تدفین ریچارد فرای در اصفهان

پرفسور ریچارد فرای، ایران‌شناس مشهور در سن ۹۴ سالگی درگذشت. او ده‌ها اثر در مورد ایران تالیف کرده و بنیانگذار مرکز مطالعات ایرانی در تهران و مرکز ایران‌شناسی در دانشگاه هاروارد و کلمبیا بود. این استاد حتی مورد احترام مقام‌های ایران پس از انقلاب قرار داشت و احمدی نژاد هم به او یک واحد مسکونی در اصفهان هدیه کرد. فرای وصیت کرده که در کنار زاینده‌رود دفن شود که با اعتراض این افراد روبرو شده است.

بیست

شرعا فقط مخصوص شستن ظروف

حالا سؤال این‌جاست که قبل از نصب این نوشته، همکاران گرامی چه کاربرد غیر شرعی از این اسکاچ داشته‌اند؟

بیست

شهر بدون گدای ایران

بیست

میشناسیدش!!!

ران در سال ۲۰۱۴ تبدیل به یکی از کانون های مهم جذب توریست می شود.

وب سایت “بیزنس اینسایدر” با ذکر این مطلب می نویسد: آژانس های مسافرتی و توریستی گزارش می دهند حجم ثبت نام برای تورهای ایران در سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

این گزارش می افزاید: شاید یکی از دلایل این موضوع بهبود جزئی و نسبی در روابط ایران و غرب باشد و شاید هم انگیزه کاوش در یک مقصد توریستی کمتر شناخته شده با تعداد محدودی همسفر باشد.

آمریکایی ها می توانند به ایران سفر کنند و در حقیقت جذب توریست های آمریکایی یکی از سیاست های گردشگری دولت ایران است . اما این امر منوط به دریافت ویزاست و آمریکایی های توریست باید راهنمای تور رسمی داشته باشند و برنامه سفرشان به تایید وزارت خارجه ایران برسد تا ویزای سفر صادر شود.

با دریافت ویزا و تایید برنامه سفر از سوی وزارت خارجه ایران، سفر به ایران ایمن خواهد بود اما وزارت خارجه آمریکا همچنان سفر به ایران را در لیست هشدار خود قرار داده است و به شهروندان آمریکایی توصیه می کند حتی المقدور از سفر به ایران خودداری کنند.

تصاویر زیر از شهرهای تاریخی  با چشم اندازهای زیبا و معماری کهن و مساجد با معماری های زیبا و چشم نواز ، مهم ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایران برای توریست های خارجی است.

اصفهان مرکز چند بنای مهم و جذاب توریستی از جمله میدان نقش جهان است که یکی از بزرگ ترین میادین جهان است و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و گوشه گوشه آن نمادی از معماری ایرانی – اسلامی است.

تهران پایتخت ایران که توسط کوه های پوشیده از برف احاطه شده است

“برج آزادی” یکی از نمادهای مهم شهر تهران در ورودی(غربی) این شهر خودنمایی می کند

فرش هایی با طرح ها و نقشه های باور نکردنی زیبا در موزه فرش ایران

از بازار سنتی تهران می توانید “با چانه زدن” با مردم محلی  فرش بخرید و علاوه بر آن ادویه جات و ترشی های مخصوص ایرانی خریداری کنید.

در اینجا فروشندگان همه نوع لباس های با سبک غربی از شلوار جین گرفته تا “تی شرت ” های رنگارنگ و ؟؟؟با انتخاب های فراوان

چای یکی از مهم ترین نمادهای فرهنگی ایران محسوب میمردم تهران در یک کافه خیابانی

کبابی های سطح شهر تهران مثل “فست فود” های ما همه جا هستند

  نان تازه ایرانی

پیست اسکی شمشک در مسافت یک ساعتی شهر تهران تفرجگاه آخر هفته های اقشار ثروتمند تهرانی است

پرسپولیس ، پایتخت امپراتوری باستانی ایران که به قرن پنجم قبل از میلاد باز می گردد در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

نقش برجسته های باورنکردنی روی سنگ های بنای پرسپولیس حک شده است.

شهر شیراز که به شهر ” عشق و شعر” معروف است یکی دیگر از شهرهایی است که مورد علاقه بازدید توریست های خارجی است.  باغ تاریخی و معروف ارم در این شهر قرار دارد.

مقبره شعرای زیادی در شهر شیراز  واقع شده است . اینجا مقبره سعدی شاعر ایرانی پرآوازه در قرن سیزدهم میلادی است.

اینجا هم مسجد معروف “نصیر الملک ” در شیراز است.

در ایران تفرجگاه های ساحلی زیبایی وجود دارد – رامسر

و نیز مناطق آرامی که ماهیگیران در آن مشغول صید اند.

چند سال پیش که کامران نجف زاده به عنوان خبرنگار صدا و سیما در پاریس مشغول به کار بود، لابه لای گزارش های پُر شمارش در مورد فقر و فساد و بیکاری و تباهی و فروپاشی قریب به یقین فرانسه، با لیونل مسی هم گفت و گویی سرپایی انجام داد.

 ستاره آرژانتینی به فرانسه آمده بود تا توپ طلایش را بگیرد. نجف زاده به محض پیاده شدن او از خودرو جلو پرید و  پرسید: “درباره فوتبال ایران چه می دانی ؟ اصلا شناختی داری؟” مسی بی هیچ هیجان خاصی و در حالی که به نظر از این سوال بی محابا غافلگیر شده بود گفت:”هیچی. شناختی ندارم.”… پس از پخش این گزارش کسانی بر نجف زاده خرده گرفتند و گزارشش را زیر سوال بردند.

او بعدتر  (دی ۹۱) در روزنامه جام جم و وبلاگش نوشت: به نظرم این بدوی ترین نوع انتقاد بود. چون من طبیعتا مسوول جواب دادن طرف که نیستم. اینکه مسی فوتبال ایران را نمی شناسد هم نیازمند واکاوی هایی است. خب نمی شناسد دیگر. همین جواب اتفاقا مهم است. بعد چه سوالی باید می پرسیدم؟ پیتزا بیشتر دوست داری یا بستنی ؟ یا نظر شما درباره سبیل کریم باقری چیست؟

 آن روزها گمان نمی کردیم به جام جهانی برویم چه رسد به اینکه در این آوردگاه دشوار با آرژانتین هم گروه شویم و برای هاشم بیگ زاده مضمون کوک کنیم که باید مامور مهار لیونل مسی شود و زیرپوستی از این تقابل ریز بخندیم و برای خودمان چند گل در کیسه کنار بگذاریم.

نتایج فوتبال البته همواره بر مدار عقل و پیش بینی رقم نمی خورد و می شود علاوه بر سختکوشی بازیکنان تیم مان و امیدواری به بی دقتی و غرور آرژانتینی ها به معجزه هم چشم داشت!

هرچه به جام جهانی نزدیک تر می شویم اخبار حواشی بازی ها و اظهارنظر بازیکنان و مربیان بویژه آنها که با ما همگروه هستند جالب توجه است.

آنخل دی ماریا هافبک چپ پای آرژانتین که بازی درخشان او در ال کلاسیکو به یاد همه آورد که آرژانتین تنها لیونل مسی نیست، در تازه ترین گفت و گو با شبکه tys sport آرژانتین گفته است که آرژانتین در گروه آسانی قرار دارد و او به قهرمانی در این مسابقات امیدوار است.

بررسی اخبار نشان می دهد انگار کسی ما را اصولاً حریف به شمار نمی آورد. فردای قرعه کشی “آلخاندرو سابه‌یا” سرمربی آرژانتین از قرعه مناسب برای تیمش خبر داد.

در دنیای امروز و با وجود گسترش شگفت انگیز ارتباطات ، به کارگیری آنالیزورهای کاربلد و سهولت دسترسی به فیلم بازی های انجام گرفته تیم ملی فوتبال ایران نمی توان امیدوار بود که حریف از اوضاع تیم ملی ایران اطلاعی ندارد و حالا لیونل مسی، دی ماریا،آگرو، ماسکرانو و همه اسم های رعب آور مشهورترین حریف ایران در جام جهانی برزیل شاید در مورد سبیل های کریم باقری چیزی ندانند اما به احتمال زیاد با چهره بازیکنانی که در ترکیب احتمالی ایران قرار خواهند گرفت آشنا شده اند، اما ما دوست داریم آنها همچنان شناختی نداشته باشند و بشود از این روزن در لشکرشان نفوذ کرد و شکست شان داد.

امید می تواند چیز خطرناکی باشد!


عصر ایران

شوخی با فیلم های قدیمی در سینمای امروز ایران


سال ۱۳۵۳ فیلم گوزن ها با نقش آفرینی بهروز وثوقی در نقش سید رسول: حالم خوب نیست با وفا

۳۵ سال بعد در کلاه قرمزی

بازی و صدا حمید جبلی: آقای مرجی!حالم خرابه با وفا!

اینجا ببینید



گروه جیش‌العدل اعلام کرد که گروگان‌های ایرانی را با میانجی‌گری علمای اهل سنت آزاد کرده‌اند. خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه این خبر را بعد از ساعاتی تایید کرد. سربازان به مقامات ایران در پاکستان تحویل داده شدند.

صبح امروز جمعه (۱۵ فروردین) گروه “جیش العدل” با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه‌ی فیس‌بوک خود مدعی شد که مرزبان‌های ایرانی را که گروگان گرفته بود آزاد کرده است.

در این بیانیه “جیش‌العدل” مدعی شد که با “پادرمیانی علمای اهل تسنن در ایران و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران”، شورای مرکزی و رهبری این گروه به آزادی مرزبانان رای داد. بیانیه می‌گوید مذاکره با ایران نتیجه‌ای نداشت و تنها به دلیل پادرمیانی و احترام علمای اهل سنت حاضر به آزادی گروگان‌ها شدند.

مقامات جمهوری اسلامی این خبر را در ساعات اول تایید نکردند. استاندار سیستان و بلوچستان نیز این خبر را تایید نکرده بود. علی اوسط هاشمی به “خبر آنلاین” گفته بود:« ما زمانی می‌توانیم آزادی سربازان را باور کنیم که آن‌ها را به آغوش ایران برسانیم.»

خبرگزاری “مهر” نیز به نقل از شبکه‌ی تلویزیونی “العربیه” گزارش داد که مرزبانان اسیر ایرانی آزاد شدند. “العربیه” می‌گوید این خبر را عبدالرئوف ریگی، یکی از اعضای “جیش العدل” در گفت‌وگوی تلفنی با این تلویزیون اعلام کرد.

برگزاری “فارس” همچنین گزارش داد که بیانیه‌ای با بیش از یک و نیم میلیون امضای شهروندان ایرانی که خواستار آزادی سربازان گروگان گرفته‌‌شده‌اند به دفتر سازمان ملل متحد در تهران تحویل داده شد. این بیانیه به دست برخی از هنرمندان و معلولان جنگ ایران و عراق به سازمان ملل تحویل داده شد.

پنج مرزبان ایرانی بهمن ماه گذشته به دست نیروهای گروه “جیش العدل” گروگان گرفته شدند. جیش العدل از دولت ایران خواست تا در ازای آزادی این سربازان، پنجاه زندانی اهل سنت را آزاد کند.

مقامات ایران در هفته‌های اول گروگان‌گیری اعلام کردند که دولت پاکستان را در این آدم‌ربایی و گروگان‌گیری مسئول می‌دانند و با جیش العدل تن به هیچ مذاکره‌ای نمی‌دهند. اما بعد از آ‌ن‌که جیش العدل اعلام کرد یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده، خبرها حاکی از مذاکره‌ی دولت ایران با جیش‌العدل بود. این گروه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تا پایان مذاکرات با مقامات ایران سرباز دیگری را اعدام نمی‌کند.

“۴ مرزبان” تحویل رابط جمهوری اسلامی ایران شدند

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین اخبار از آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل شده‌اند اما هنوز وارد کشور نشده‌اند.

وی در ادامه گفت: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط جمهوری اسلامی ۴ مرزبان است.

در عکسی که در این وبلاگ منتشر شده است تنها ۴ تن از سربازان کشورمان دیده می شود و این موضوع ظن شهادت یکی از مرزبانان به دست این گروهک تروریستی را تقویت می کند.

در قسمتی از سریال کلاه قرمزی در نوروز ۹۳ ،شهاب حسینی میهمان ویژه کلاه قرمزی بود.

دراین قسمت ببعی از عروسکهای با مزه این سریال، به دیالوگی ازفیلم درباره الی اشاره کرد و گفت: یک پایان تلح بهتر از تلخی بی پایان است. من هم یک کاهو خوردم که پایانش تلخ بود!

نکته جالب این بود که ببعی این دیالوگ را با زبان آلمانی (دقیقا مثل فیلم درباره الی) هم بیان کرد.

شهاب حسینی که به شدت می خندید در پاسخ به این دیالوگ گفت: «چقدر این جمله آشناست، اشکالی نداره آدم گاهی وقت ها کاهو می خوره آخرش تلخه، گاهی وقت ها هم خیار می خوره آخرش تلخه.»

در این برنامه هر یک از شخصیت ها چند دقیقه ای جلوی شهاب حسینی ظاهر شدند. پسر عمه زا با کمک شهاب حسینی شکلات های محبوبش را خورد، فامیل دور برایش لطیفه تعریف کرد و ببعی هم چند ترانه خارجی برایش خواندو ببخشید نیز شهاب حسینی را تا مرز عصبانیت پیش برد

اینجا میتوانید ویدئو این بخش ها را ببینید

شهاب حسینی و ببعی



شهاب حسینی و ببخشید (!!!)



شهاب حسینی و کلاه قرمزی



شهاب حسینی و فامیل دور



شهاب حسینی و قصه ی کلاه قرمزی




لذت پرواز را بر فراز برج میلاد را از اینجا تجربه کنید