ماه نشان

:: MahneshaN ::

ماه نشان

:: MahneshaN ::

مشخصات بلاگ
ماه نشان

.

دریاچه پری (خندقلو)، ماهنشان

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱ ق.ظ
دریاچه پری (خندقلو)، ماهنشان

نام انگلیسی:  Pari Lake    

نام فارسی :  دریاچه پری (خندقلو)

 

 

موقعیت جغرافیایی


دریاچه پری یا خندقلو در موقعیت جغرافیایی N365333 E472733 در استان زنجان واقع است. دریاچه زیبای پری که در محدوده شهرستان ماه‌نشان واقع شده ، زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان ماه نشان است و تقریباً تنها دریاچه طبیعی کل استان زنجان به حساب می آید که با چشم انداز بسیار زیبایی در میان یک دشت وسیع گسترده شده است . خرداد ماه و تیر ماه بهترین ماه های سفر به این منطقه هستند. وسعت دریاچه در حدود 0.5 کیلومتر مربع سات و گستره ای شمالی جنوبی دارد. طول دریاچه 1.2 کیلومتر و عرض آن 500 متر است. دریاچه در 2 کیلومتری شمال شرقی روستای پری واقع است. این دریاچه از طریق جاده ماهنشان به روستاهای  سهند سفلی، سهند علیا، قاضی کندی، حسن آباد و پری قابل دسترسی است.

 

این دریاچه در دهستان اوریاد( بخش مرکزی ماهنشان) واقع شده و فاصله آن از مرکز استان 152 و از شهر ماهنشان 45 کیلومتر است. اطراف دریاچه خندقلو دارای آب و هوای نیمه خشک بوده و مساحت این منطقه 40 هکتار است و پوشش گیاهی این منطقه مرتع و منابع آب موجود آن از طریق چاه و آب دریاچه تامین می شود.هم اینک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در حال انجام مطالعه و طراحی جهت اجرای سایت تفریحی در حاشیه دریاچه خندقلو است.

 

اطراف این دریاچه بدلیل وجود جاذبه های مهم گردشگری و پتانسیل های توسعه، قابلیت احداث مجموعه ای از تاسیسات گردشگری مانند ارایه خدمات اقامتی، پذیرایی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در یک مکان واحد را دارد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی