ماه نشان

:: MahneshaN ::

ماه نشان

:: MahneshaN ::

مشخصات بلاگ
ماه نشان

.

کودکان در بازی قایم موشک‎

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶ ق.ظ

احتمالا شما هم قبل از شش سالگی اینطور قایم باشک بازی می کردید !! در ادامه عکسهایی بسیار زیبا از کودکانی که به اصطلاح هیچ کس آن ها را نمی بیند در حین قایم باشک بازی مشاهده کنید .

حافظه ی ما آدم ها تا شصت درصد به قوه ی دیداری مربوط است . یعنی وقتی ما چیزی را به خاطر می آوریم تصویر ان چیز را حتما در ذهن داریم .

بازی قایم باشک هم از آن دسته بازی هایی است که مربوط به قوای بینایی و حرکتی کودکان است . کودکان تا قبل از شش سالگی هنوز به ان درجه از رشد مغزی نرسیده اند که بتوانند خود را به طور کامل از دیدگان مخفی کنند و فکر می کنند که با بستن چشم و یا پوشاندن قسمتی از سر توانسته اند تمام بدن خود را پنهان کنند . در این پست شما تصاویری را خواهید دید که در آن ها کودکان با پوشاندن قسمتی از بدن خود فکر کرده اند که به طور کامل از دیدگان دیگران مخفی شده اند .




درباره بازی قایم موشک


• نام بازی: قایم موشک
• اهداف بازی: پرورش اعتماد به نفس در نزد کودکان به هنگام تنهایی، زایل کردن ترس تاریکی و تقویت جسمانی- پرورش هوش، قدرت تصمیم گیری و خوب نگریستن
• تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
• سن بازیکنان: بالای ۴ سال
• ابزارلازم: ندارد
• محوطه بازی: مکانی مانند باغ یا کوچه

این بازی چون یک بازی عصرانه یا شبانه است، حس ترس از تاریکی را از بین می برد.

شرح بازی :
بچه ها ،معمولا در تاریکی عصر، در محوطه ای که دارای مکانی جهت قایم شدن باشد، دور هم جمع شده و به قید قرعه و یا شیر و خط ، یکی را به عنوان گرگ انتخاب می کنند.

گرگ در محلی موسوم به (هوا) چشم می‌گذارد تا جایی را نبیند سپس، از ۱ تا ۲۰ می شمارد، تا دیگران قایم می‌شوند.

بعد می گوید: قایم شدین؟ بیام یا نه؟ چنانچه جوابی نشنید، به این مفهوم است که همه قایم شده اند و شروع به جستجوی آنها می کند و هر کدام را که پیدا کند و یا از دور ببیند، اعلام کرده، سریعاً به محل (هوا) برمی گردد و دستش را به آن می زند و لفظ سُک سُک را با صدای بلند به زبان می آورد.

لازم به ذکر است، موقعی که گرگ، به جستجوی سایرین مشغول است، بازیکنی که سُک سُک شده و یا سک سک کرده، می تواند دوستانش را با رمز و ایما و اشاره از موقعیت مکانی گرگ باخبر کند. بدین صورت که می گوید: گفتم گلابی بیا، گفتم هندوانه نیا.



درپایان بازی کسانیکه برنده شده اند، هیچ! و اما بازنده ها، آنها باید پنهانی اسم مستعاری مانند انواع میوه ها و حیوانات و… برای خود می گزینند تا گرگ یکی را انتخاب کند مثلاً قناری، که گرگ دور بعدی بازی، اوست.

چنانچه گرگ دو نفر را سک سک کند نفر آخری که می‌رسد و سک سک شده است، باید چشم بگذارد. ولی اگر هیچ بازنده ای نباشد و باز خود او گرگ بوده و، بازی از نو شروع خواهد شد. در این بازی هر کدام بیش از سه نوبت گرگ شده باشد، سوخته و به کلی از دور بازی کنار می رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی