ماه نشان

:: MahneshaN ::

ماه نشان

:: MahneshaN ::

مشخصات بلاگ
ماه نشان

.

کامران نجف زاده، مسی و سبیل های کریم باقری!

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ

چند سال پیش که کامران نجف زاده به عنوان خبرنگار صدا و سیما در پاریس مشغول به کار بود، لابه لای گزارش های پُر شمارش در مورد فقر و فساد و بیکاری و تباهی و فروپاشی قریب به یقین فرانسه، با لیونل مسی هم گفت و گویی سرپایی انجام داد.

 ستاره آرژانتینی به فرانسه آمده بود تا توپ طلایش را بگیرد. نجف زاده به محض پیاده شدن او از خودرو جلو پرید و  پرسید: “درباره فوتبال ایران چه می دانی ؟ اصلا شناختی داری؟” مسی بی هیچ هیجان خاصی و در حالی که به نظر از این سوال بی محابا غافلگیر شده بود گفت:”هیچی. شناختی ندارم.”… پس از پخش این گزارش کسانی بر نجف زاده خرده گرفتند و گزارشش را زیر سوال بردند.

او بعدتر  (دی ۹۱) در روزنامه جام جم و وبلاگش نوشت: به نظرم این بدوی ترین نوع انتقاد بود. چون من طبیعتا مسوول جواب دادن طرف که نیستم. اینکه مسی فوتبال ایران را نمی شناسد هم نیازمند واکاوی هایی است. خب نمی شناسد دیگر. همین جواب اتفاقا مهم است. بعد چه سوالی باید می پرسیدم؟ پیتزا بیشتر دوست داری یا بستنی ؟ یا نظر شما درباره سبیل کریم باقری چیست؟

 آن روزها گمان نمی کردیم به جام جهانی برویم چه رسد به اینکه در این آوردگاه دشوار با آرژانتین هم گروه شویم و برای هاشم بیگ زاده مضمون کوک کنیم که باید مامور مهار لیونل مسی شود و زیرپوستی از این تقابل ریز بخندیم و برای خودمان چند گل در کیسه کنار بگذاریم.

نتایج فوتبال البته همواره بر مدار عقل و پیش بینی رقم نمی خورد و می شود علاوه بر سختکوشی بازیکنان تیم مان و امیدواری به بی دقتی و غرور آرژانتینی ها به معجزه هم چشم داشت!

هرچه به جام جهانی نزدیک تر می شویم اخبار حواشی بازی ها و اظهارنظر بازیکنان و مربیان بویژه آنها که با ما همگروه هستند جالب توجه است.

آنخل دی ماریا هافبک چپ پای آرژانتین که بازی درخشان او در ال کلاسیکو به یاد همه آورد که آرژانتین تنها لیونل مسی نیست، در تازه ترین گفت و گو با شبکه tys sport آرژانتین گفته است که آرژانتین در گروه آسانی قرار دارد و او به قهرمانی در این مسابقات امیدوار است.

بررسی اخبار نشان می دهد انگار کسی ما را اصولاً حریف به شمار نمی آورد. فردای قرعه کشی “آلخاندرو سابه‌یا” سرمربی آرژانتین از قرعه مناسب برای تیمش خبر داد.

در دنیای امروز و با وجود گسترش شگفت انگیز ارتباطات ، به کارگیری آنالیزورهای کاربلد و سهولت دسترسی به فیلم بازی های انجام گرفته تیم ملی فوتبال ایران نمی توان امیدوار بود که حریف از اوضاع تیم ملی ایران اطلاعی ندارد و حالا لیونل مسی، دی ماریا،آگرو، ماسکرانو و همه اسم های رعب آور مشهورترین حریف ایران در جام جهانی برزیل شاید در مورد سبیل های کریم باقری چیزی ندانند اما به احتمال زیاد با چهره بازیکنانی که در ترکیب احتمالی ایران قرار خواهند گرفت آشنا شده اند، اما ما دوست داریم آنها همچنان شناختی نداشته باشند و بشود از این روزن در لشکرشان نفوذ کرد و شکست شان داد.

امید می تواند چیز خطرناکی باشد!


عصر ایران

نظرات  (۱)

سلام.
به روزیم با مطلب "شهیدی دیگر در راه امر به معروف"

منتظر شما و نظراتتون...

یا علی مدد

التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی